Psycholog dziecięcy, oligofrenopedagog, terapeuta. Jest pracownikiem katedry Psychologii w Akademii Górnośląskiej w Katowicach, pracuje również jako trener i terapeuta. Obecnie realizuje ścieżkę specjalizacji z psychologii klinicznej dzieci i młodzieży.Większość pracy zawodowej poświęca dzieciom, stara się szczególnie pomagać i rozwijać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prowadzi diagnozę dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju, w tym ADHD oraz ASD - diagnozę ADOS-2. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Pracuje z dziećmi ze spektrum autyzmu, pomagając w codziennej nauce i treningu zdolności poznawczych.
8 prelegentów,
10 godzin inspiracji, wiedzy i narzędzi
Goście specjalni, którzy wyznaczają kierunki rozmowy

Ewa Bensz-Smagała

Ewa Bensz-Smagała
O nastolatkach, które nie przechodzą buntu
Nie każdy nastolatek trzaska drzwiami i rzuca wyzwania światu. Czasem dojrzewanie przebiega spokojnie — aż za spokojnie. Brak buntu może wydawać się błogosławieństwem, ale bywa też sygnałem, że coś w relacji dorosły–dziecko dzieje się po cichu.
Podczas spotkania z Ewą Bensz-Smagałą przyjrzysz się młodzieży, która „nie buntuje się”. Zrozumiesz, co stoi za tą pozorną harmonią: lęk przed utratą akceptacji, perfekcjonizm, zamrożone emocje czy nadmierna kontrola. To prelekcja o tym, jak wspierać młodych ludzi w dojrzewaniu bez presji na „święty spokój” – i jak odbudować przestrzeń na autentyczność, emocje i rozwój.
🧠 zrozumienie, co może kryć się za „brakiem buntu”,
💬 wskazówki, jak wspierać nastolatków, którzy nadmiernie się dopasowują,
🌱 pomysły, jak tworzyć relację opartą na autentyczności, a nie posłuszeństwie,
🤝 narzędzia, które pomagają dorosłym towarzyszyć młodzieży w bezpiecznym przeżywaniu zmian.

Aleksander Baj

Aleksander Baj
"Nie wiem, co chcę robić w przyszłości" - jak pomóc nastolatkowi rozwijać naturalne uzdolnienia i podejmować samodzielne decyzje?
Moment, w którym nastolatek ma wybrać „co dalej”, często budzi więcej lęku niż ekscytacji. W świecie pełnym możliwości łatwo się pogubić — szczególnie, gdy dorosły oczekuje decyzji, a dziecko dopiero uczy się siebie.
Podczas spotkania z Aleksandrem Bajem poznasz trzy kluczowe sposoby, które pomagają młodym ludziom odkrywać talenty i rozwijać mocne strony w naturalny sposób. Dowiesz się, jak wspierać nastolatka w podejmowaniu samodzielnych decyzji bez presji, porównań i wiecznego „musisz się określić”. To prelekcja o tym, jak towarzyszyć w poszukiwaniu drogi zamiast ją wyznaczać.
Prowadzi Wydawnictwo Element, które wydaje książki o edukacji, rodzicielstwie i rozwoju. Przetłumaczył na język polski książki Sir Kena Robinsona. Organizator konferencji, spotkań edukacyjnych i warsztatów dla nauczycieli i rodziców.Jest członkiem Instytutu Arno Sterna i z jego ramienia rozwija w Polsce pracownie malarskie Malort.Współautor podcastu Baj Example – o edukacji domowej, rodzicielstwie, rozwoju i o tym, co z nas wyrośnie.Ojciec czwórki dzieci, które wychowują się w edukacji domowej.
🧭 konkretne sposoby, jak pomóc nastolatkowi odkrywać talenty i zainteresowania,
💬 narzędzia wspierające podejmowanie decyzji bez presji i lęku przed błędem,
🌱 wiedzę, jak rozwijać w dziecku wiarę w siebie i sprawczość,
🤝 inspiracje, jak rozmawiać o przyszłości bez ocen i porównań.

Joanna Szulc

Joanna Szulc
Dorastanie a rozstanie. Co może być wyzwaniem w relacji z dzieckiem, gdy rodzice nie są już parą
Dorastanie to czas burzy nawet w spokojnych rodzinach. A co dopiero wtedy, gdy dzieje się ono „na dwa domy”? Dziecko potrzebuje bliskości i wolności, a jednocześnie musi odnaleźć się między różnymi zasadami, emocjami i oczekiwaniami dorosłych.
Podczas spotkania z Joanną Szulc przyjrzysz się temu, jak wspierać nastolatka w sytuacji rozstania rodziców — bez przeciągania go w emocjonalną linę. Dowiesz się, jak budować poczucie bezpieczeństwa, mimo że relacja dorosłych się zmieniła, i jak rozmawiać z dzieckiem, które dorasta w patchworkowej rzeczywistości.
Psycholożka, dziennikarka i redaktorka, ekspertka projektu „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”. Ukończyła także socjologię, kursy z zakresu wspierania rodziców, kurs psychoterapii dzieci i młodzieży CBT. Autorka tekstów i książek dla rodziców, m.in. „Kochaj i pozwól na bunt. Jak towarzyszyć nastolatkom w dorastaniu” i „Sama mama. Jak przejść przez rozwód i żyć dalej”.
🤍 zrozumienie, jak rozstanie wpływa na proces dorastania,
💬 wskazówki, jak rozmawiać z dzieckiem lojalnym wobec „obu stron”,
🌱 sposoby, jak tworzyć poczucie stabilności mimo różnych domów i zasad,
🤝 pomysły, jak chronić relacje rodzinne przed przeciąganiem konfliktów dorosłych.

lek. Katarzyna Stewart

lek. Katarzyna Stewart
Jak wspierać zdrowie psychiczne dziecka - od pierwszych sygnałów do konsultacji ze specjalistą
Nie każde trudne zachowanie to „bunt” czy „okres przejściowy”. Czasem to cichy sygnał, że dziecko potrzebuje pomocy – i dorosłego, który go nie zignoruje.
Podczas spotkania z lek. Katarzyną Stewart dowiesz się, które symptomy powinny wzbudzić czujność rodziców i nauczycieli. Poznasz różnice między rolą psychiatry, psychologa, pedagoga i neurologa, a także przebieg pierwszej konsultacji psychiatrycznej dziecka. To praktyczny przewodnik po tym, jak rozpoznać potrzebę wsparcia i jak mądrze towarzyszyć dziecku na każdym etapie.
Lekarka specjalistka Psychiatrii Dzieci i Młodzieży. Obecnie pracuje w Centrum Zdrowia Dziecka gdzie pomaga małym pacjentom. Studia medyczne ukończyła na Wydziale Lekarskim Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu w 2015 roku. Od tego czasu pracuje z pacjentami. Doświadczenie zdobywała pracując w Oddziale Dziennym Psychiatrycznym dla Dzieci i Młodzieży oraz Poradni Zdrowia Psychicznego Centrum Neuropsychiatrii we Wrocławiu a następnie w Oddziałach Psychiatrycznych dla Dzieci oraz dla Młodzieży Mazowieckiego Centrum Neuropsychiatrii. Regularnie uczestniczy w konferencjach i szkoleniach oraz prowadzi profil na instagramie na którym edukuje i stara się “odczarować” psychiatrię.
🔍 wiedzę, jakie sygnały świadczą o problemach ze zdrowiem psychicznym,
⚕️ wskazówki, do jakiego specjalisty warto się zgłosić i kiedy,
🧭 orientację, jak wygląda pierwsza wizyta psychiatryczna dziecka,
🌱 sposoby, jak wspierać dobrostan psychiczny dziecka na co dzień.

Maja Lipińska

Maja Lipińska
Rozpoznawanie i reagowanie na kryzys emocjonalny dziecka
Nie każde trudne zachowanie to „bunt”, i nie każda łza to „przesada”. Dzieci często pokazują emocje ciałem, ciszą albo złością — zanim nauczą się o nich mówić.
Podczas spotkania z Mają Lipińską nauczysz się rozróżniać, kiedy zachowanie dziecka mieści się w normie rozwojowej, a kiedy sygnalizuje potrzebę pomocy. Dowiesz się, jak reagować z empatią i spokojem, by dziecko czuło się bezpieczne nawet w trudnych emocjach. To prelekcja, która łączy wiedzę psychologiczną z praktyką codziennego rodzicielstwa i pracy z dziećmi.
Psycholożka, suicydolożka, szkoleniowiec - trener umiejętności miękkich, tutorka. Doświadczenie pracy w szkole w roli psychologa, współpraca z Fundacją Życie Warte Jest Rozmowy, prowadzenie zajęć profilaktycznych dla dzieci, młodzieży, rodziców oraz grona pedagogicznego. Prowadzenie szkoleń, webinarów, warsztatów w obszarach dot. suicydologii, komunikacji, autoprezentacji, radzenia sobie ze stresem, umiejętności wychowawczych, profilaktyki (substancje psychoaktywne, ryzykowne zachowania, przemoc w grupie), procesy grupowe, techniki uczenia się, motywacja i inne.
🧠 wiedzę, jak rozpoznawać symptomy kryzysu emocjonalnego u dzieci,
💬 wskazówki, jak rozmawiać z dzieckiem w trudnym momencie,
🤝 strategie towarzyszenia bez ocen i presji,
🌿 zrozumienie, co jest normą rozwojową, a co wymaga głębszej reakcji.

Justyna Skrzypek

Justyna Skrzypek
Samodzielność w granicach. Jak rozbudzać ciekawość dzieci i wspierać je w samodzielności
Dzieci chcą próbować, badać i decydować — a dorośli chcą, by to było bezpieczne, czyste i po naszym myśli. Między tymi światami da się znaleźć mądrą równowagę, w której dziecko może się rozwijać, a dorosły nie traci głowy.
Podczas spotkania z Justyną Skrzypek poznasz sposoby, jak wspierać dzieci w podejmowaniu decyzji i odkrywaniu świata, nie rezygnując z jasnych granic. Dowiesz się, jak wykorzystywać elementy edukacji Montessori i edukacji domowej, by budować w dzieciach odwagę, ciekawość i odpowiedzialność za siebie.
🌱 praktyczne metody rozwijania samodzielności i ciekawości dziecka,
🧩 pomysły, jak wyznaczać granice bez gaszenia inicjatywy,
🏡 inspiracje z edukacji Montessori i edukacji domowej,
💬 wskazówki, jak wspierać dzieci w decydowaniu o sobie z poczuciem bezpieczeństwa.

Agnieszka Stein

Agnieszka Stein
Dbanie o rodzica. Czyli czego potrzebujemy, żeby być w stanie opiekować się dziećmi?
Nie można lać z pustego kubka, choć wielu dorosłych próbuje. Wspierając dzieci, często zapominamy, że ich poczucie bezpieczeństwa wyrasta z dobrostanu dorosłego, który się nimi opiekuje.
Podczas wystąpienia Agnieszki Stein przyjrzysz się potrzebom rodzica – tym fizycznym, emocjonalnym i relacyjnym. Dowiesz się, dlaczego troska o siebie nie jest egoizmem, tylko warunkiem zdrowego wychowania. To zaproszenie do refleksji nad tym, jak odbudować własne zasoby, by mieć siłę i spokój dla dzieci, które tego najbardziej potrzebują.
Psycholożka, autorka wielu książek dla rodziców i nie tylko. Skupia się na wspieraniu dorosłych w budowaniu karmiących relacji, ze sobą, z innymi dorosłymi i z dziećmi. Wierzy, że kluczem do budowania bliskich relacji jest świadomość, komunikacja i rozwój. Dzieli się swoją wiedzą z rodzicami poprzez konsultacje, kursy online i poprzez warsztaty na żywo. Wspiera profesjonalistów, zwłaszcza chcących rozwijać swoje umiejętności w zakresie udzielania konsultacji.
💛 konkretne sposoby, jak dbać o siebie w codziennym chaosie,
🧠 zrozumienie, dlaczego dobrostan rodzica to fundament rozwoju dziecka,
🌿 narzędzia do rozpoznawania i komunikowania własnych potrzeb,
🤝 inspiracje, jak wspierać rodziców (także jako specjaliści) w trosce o siebie.

Hanka Warchałowska

Hanka Warchałowska
Wdzięczności nigdy za wiele! Słów kilka o tym po co nam ona w życiu i co daje najmłodszym?
W świecie, który pędzi szybciej niż nasze myśli, łatwo zapomnieć o tym, co naprawdę buduje spokój i radość. Wdzięczność to nie modne hasło – to codzienna praktyka, która zmienia sposób, w jaki dzieci (i dorośli) widzą świat.
Podczas spotkania z Hanką Warchałowską odkryjesz, że wdzięczność może być zabawą, rytuałem, a czasem cichym momentem zatrzymania z dzieckiem. Dowiesz się, jak uczyć jej poprzez proste gesty, rozmowy i wspólne bycie – bez moralizowania i nadęcia. To lekcja uważności, czułości i codziennego zachwytu, który mieści się nawet na dnie filiżanki herbaty.
Certyfikowana trenerka „Rosnę z uważnością”, pedagog, tutor, coach, entuzjastka odpoczywania i dbania o siebie, trenerka TUS, trenerka metody Kid’s Skills. Autorka piosenek i publikacji „Wyciszanki Cioci Hanki”. Wydała książki: „Okruszki uważności. Alfabet Mysi Gryzińskiej.”, która zabiera nas w świat ćwiczeń oddechowych, krótkich zatrzymań i zachwytów nad tym, co nas otacza, a także „Mysia czeka na Święta” to propozycja na grudniowy, często zabiegany czas
🌿 proste, codzienne sposoby, jak uczyć dzieci (i siebie) dostrzegania dobra wokół,
☕ inspiracje do celebrowania małych chwil i wdzięczności, która koi emocje,
💬 pomysły, jak rozmawiać z dziećmi o tym, co mają – zamiast o tym, czego im brakuje,
💡 refleksje, jak wdzięczność wpływa na rozwój emocjonalny, relacje i poczucie szczęścia najmłodszych.
To spotkanie dla tych, którzy chcą, by dzieci dorastały z poczuciem, że mają w sobie wystarczająco dużo, by czuć się dobrze — i by dorośli też o tym nie zapomnieli.

Eliza Kiewra

Eliza Kiewra
Rodzic jako bezpieczna baza – dlaczego więź jest ważniejsza niż kontrola
Kontrola daje chwilowe poczucie spokoju, ale to więź buduje zaufanie, które zostaje na lata. Dziecko potrzebuje dorosłego, do którego może wracać — nie strażnika, który pilnuje, czy zrobiło wszystko „jak trzeba”.
Podczas spotkania z Elizą Kiewrą zobaczysz, jak zrezygnować z nadmiernej kontroli na rzecz relacji opartej na bliskości i zaufaniu. Dowiesz się, jak codzienne gesty, ton głosu czy reakcje dorosłego budują (lub osłabiają) poczucie bezpieczeństwa dziecka. To opowieść o rodzicielstwie, które uczy odwagi, samodzielności i wewnętrznej siły.
Ukończyła psychologię na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu oraz studia podyplomowe z diagnozy psychologicznej i przygotowania pedagogicznego. Jest psycholożką i certyfikującą psychoterapeutką poznawczo-behawioralną (nr. 2025), z doświadczeniem w pracy z dziećmi, dorosłymi i rodzinami w domu dziecka, poradni psychologiczno-pedagogicznej, szkole i ośrodku środowiskowym. Od 5 lat prowadzi gabinet wspierając kobiety w obszarze lęku, nastroju i rozwoju. Autorka e-booka „Ambicja, która boli” twórczyni warsztatów, kursów online i profilu z 40 tys. obserwatorek.
🤝 konkretne sposoby, jak wzmacniać więź z dzieckiem na co dzień,
🧠 zrozumienie, dlaczego bliskość jest skuteczniejsza niż kontrola,
💬 pomysły, jak reagować w trudnych sytuacjach bez utraty relacji,
🌱 inspiracje, jak wspierać dziecko w budowaniu odwagi i odporności psychicznej.

Marta Bartosik-Piotrowska

Marta Bartosik-Piotrowska
Jak w 5 minut zamienić kłótnię w rozmowę – NVC w praktyce
Nie każda burza musi kończyć się hukiem. Czasem wystarczy kilka dobrze dobranych słów, by napięcie ustąpiło miejsca zrozumieniu. Porozumienie bez przemocy (NVC) to nie teoria, tylko praktyczny sposób na codzienne konflikty z dzieckiem – i z samym sobą.
Podczas spotkania z Martą Bartosik-Piotrowską poznasz prosty schemat „5 minut do porozumienia”, który pozwala przejść od emocji do dialogu. Dowiesz się, jak mówić, by być słyszanym, i jak słuchać, by dziecko chciało mówić. To narzędzia, które pomagają budować relacje oparte na szacunku, granicach i spokoju.
Twórczyni i autorka Emocjolandii, ekspertka w zakresie edukacji emocjonalnej. Specjalizuje się w tworzeniu innowacyjnych materiałów wspierających rozwój emocjonalny dzieci, młodzieży i dorosłych. Certyfikowana trenerka Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), doświadczony szkoleniowiec, prowadzi warsztaty i szkolenia dla nauczycieli oraz terapeutów. Jej misją jest budowanie przestrzeni do rozmów o emocjach, które pomagają rozwijać empatię, zrozumienie i zdrowe relacje w każdej społeczności.
🗣️ gotowy schemat „5 minut do porozumienia”,
🧩 praktyczne zdania i pytania, które zamieniają kłótnię w rozmowę,
💬 sposoby, jak wspierać dziecko w regulacji emocji i budowaniu pewności siebie,
🌱 pomysły, jak stawiać granice bez krzyku i poczucia winy.

Agnieszka Misiak

Agnieszka Misiak
Dziecko i kłopoty z koncentracją uwagi. Jak wspierać w szerszym kontekście?
Trudności z koncentracją nie zaczynają się przy biurku i nie kończą na szkolnym sprawdzianie. Skupienie to efekt emocji, relacji, codziennego rytmu i tego, jak dziecko czuje się w świecie – nie tylko w klasie.
Podczas spotkania z Agnieszką Misiak spojrzysz na uwagę dziecka jak na umiejętność, która rozwija się w relacji z dorosłym, ruchem, emocjami i poczuciem bezpieczeństwa. Zrozumiesz, dlaczego samo „ćwiczenie skupienia” często nie działa i co naprawdę wspiera dziecko, które łatwo się rozprasza.
Psycholożka dziecięca z kilkunastoletnim doświadczeniem w pomaganiu dzieciom i ich rodzicom. Autorka wielu kursów online dla rodziców i specjalistów oraz książki przygodowej dla dzieci "Kosma, Kopacz i leśna szkoła". Entuzjastka wiedzy o rozwoju dziecka, którą skutecznie dzieli się również w swoich mediach społecznościowych.
🎯 konkretne sposoby, jak wspierać dziecko w rozwijaniu koncentracji poza szkolnym kontekstem,
🧠 wiedzę, jak emocje, relacje i styl życia wpływają na zdolność skupienia,
👂 pomysły, jak reagować, gdy dziecko „odpływa” – bez złości i bez presji,
💡 inspiracje, jak budować środowisko, które naturalnie sprzyja uwadze i wewnętrznemu spokojowi.

lek. Katarzyna Stewart

lek. Katarzyna Stewart
Psychiatria dzieci & młodzieży
Zrozumieć trudności w nauce. Perspektywa psychiatry dzieci i młodzieży
Nie każde trudne zachowanie to „bunt” czy „okres przejściowy”. Czasem to cichy sygnał, że dziecko potrzebuje pomocy – i dorosłego, który go nie zignoruje.
Podczas spotkania z lek. Katarzyną Stewart dowiesz się, które symptomy powinny wzbudzić czujność rodziców i nauczycieli. Poznasz różnice między rolą psychiatry, psychologa, pedagoga i neurologa, a także przebieg pierwszej konsultacji psychiatrycznej dziecka. To praktyczny przewodnik po tym, jak rozpoznać potrzebę wsparcia i jak mądrze towarzyszyć dziecku na każdym etapie.
Lekarka specjalistka Psychiatrii Dzieci i Młodzieży. Obecnie pracuje w Centrum Zdrowia Dziecka gdzie pomaga małym pacjentom. Studia medyczne ukończyła na Wydziale Lekarskim Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu w 2015 roku. Od tego czasu pracuje z pacjentami. Doświadczenie zdobywała pracując w Oddziale Dziennym Psychiatrycznym dla Dzieci i Młodzieży oraz Poradni Zdrowia Psychicznego Centrum Neuropsychiatrii we Wrocławiu a następnie w Oddziałach Psychiatrycznych dla Dzieci oraz dla Młodzieży Mazowieckiego Centrum Neuropsychiatrii. Regularnie uczestniczy w konferencjach i szkoleniach oraz prowadzi profil na instagramie na którym edukuje i stara się “odczarować” psychiatrię.
🔍 wiedzę, jakie sygnały świadczą o problemach ze zdrowiem psychicznym,
👩 wskazówki, do jakiego specjalisty warto się zgłosić i kiedy,
🧭 orientację, jak wygląda pierwsza wizyta psychiatryczna dziecka,
🌱 sposoby, jak wspierać dobrostan psychiczny dziecka na co dzień.

dr Marek Kaczmarzyk, prof. UŚ

dr Marek Kaczmarzyk, prof. UŚ
Neurobiologia, edukacja
Nastolatek w rozwoju a wychowanie - symbioza czy sprzeczność?
Okres dojrzewania to nie bunt dla sportu, tylko efekt zmian, jakie zachodzą w mózgu młodego człowieka. A jednak właśnie wtedy dorośli próbują „wychowywać” z największym uporem – często wbrew biologii.
Podczas wystąpienia dr. Marka Kaczmarzyka, prof. UŚ, poznasz neurobiologiczne podstawy zachowań nastolatków i dowiesz się, dlaczego tradycyjne metody wychowawcze w tym czasie przestają działać. To spotkanie o tym, jak zamiast walczyć – towarzyszyć. Jak rozumieć, zamiast kontrolować. I jak tworzyć relację, która naprawdę wspiera rozwój młodego człowieka.
Biolog, neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca, autor artykułów i książek z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia oraz podręczników i programów szkolnych. Specjalista w zakresie ewolucyjnego, neurobiologicznego i memetycznego podłoża procesów uczenia się, nauczania i wychowania.
🧠 wiedzę o tym, jak rozwój mózgu wpływa na zachowania nastolatków,
🤝 sposoby, jak budować z nimi relację opartą na współpracy, nie walce,
💡 zrozumienie, czym jest „symbiotyczna obecność” dorosłego w życiu nastolatka,
🌱 inspiracje, jak wyznaczać realne cele wychowawcze w zgodzie z rozwojem.
